بهترین زمان تمرین بدنسازی در طول روز

برای انجام بدنسازی در طول روز یا شب باید ببینید که ساعت بدن شما چگونه است و در چه ساعتی از روز شادمانی و انرژی لازم برای بردنسازی را در خود حس می کنید. بنابراین به طور مشخص نمی توان ساعت خاصی را برای این کار در نظر گرفت. اما بیشتر مردم بین ساعت ۵ تا ۷ بعد از ظهر وزنه می زنند. دلیل این امر این است که به احتمال زیاد کار و مدرسه شان تمام شده است. این ساعت برای تمرینات بدنسازی خوب است زیرا فرد قبل از ورزش چندین وعده غذا خورده است و سطح انرژی بالایی دارد. البته ممکن است انرژی زیادی هم در طول روز مصرف کرده باشند.

- چهار یا پنج ساعت بعد از پیاده روی.
- ۱۱ تا ۱۲ ساعت بعد از بیدار شدن.
این دو گزینه برای بیشتر مردم ممکن است به یک تمرین بدنسازی صبحگاهی دیروقت یا همزمان با ظهر و یا یک جلسه تمرین بدنسازی بعد از وقت کاری تبدیل شود

ساعات 10 تا 12 صبح و از ساعت 4 عصر تا 7 شب بهترين ساعات تمرين و فعاليت هاي ورزشي است و 10 شب به بعد بهترين زمان براي خواب و ربكاوري بدن است ..
در ساعت 10 درجه حرارت بدن به اوج خود مي رسد و حافظه كوتاه مدت بيشترين كارائي را دارد همانطوركه حافظه بلند مدت در بعد ازظهر به نهايت عملكردش مي رسد و جالب اينكه در طي اين ساعت فشار دست ما هنگام دست دادن از ديگر ساعات روز بيشتر است . بتدريج هر چقدر به ظهر نزديك مي شويم قواي جسمي و روحي بيشتر مي شود و اولين جلسه تمرين خود را مي توانيد در اين ساعت انجام دهيد . در ساعت 11 قلب در بهترين وضعيت خودش قرار دارد به طوريكه الكتروكارديو گرافي بيماران قلبي اكثرا مشكلي را نشان نمي دهد .

قواي بدن ما در ساعت 4 عصر دوباره اوج مي گيرد فعاليت قلب و شش ها و آمادگي براي فعاليت هاي ورزشي زياد مي شود و در اين ساعات انگليسي ها رسم خوردن چاي و عصرانه دارند و با اين كار بدن را براي فعاليت تا نيمه شب شارژ مي كنند . ثابت شده كه از ساعت 4 تا حدود 6 بعد از ظهرعملكرد كليه ها و مثانه بهتر است و حتي رشد ناخنها و مو نيز سرعت بيشتري دارد.



ورزش‌ در صبح
► صبح‌ها معمولاً برای دویدن، پیاده‌روی و تمرینات هوازی مناسب هستند تا زدن وزنه‌های سنگین.
► پیش از انجام هرگونه تمرین جدی و سنگین، بدن‌تان را کاملاً گرم و آماده کنید؛ مخصوصاً صبح.
► انتظار نداشته باشید از رختخواب بلند شوید و ددلیفت را با بهترین عملکرد انجام دهید، صبح‌ زود نباید سخت‌گیر باشید!
► تمرین بدنسازی در صبح با معده خالی شیوه‌ی درستی نیست چون گلوکز خون پایین است.
► حدوداً ۳۰ دقیقه قبل از شروع تمرین، صبحانه‌ی خوبی بخورید تا طی جلسه تمرین انرژی داشته باشید و از فعالیت در شرایط کاتابولیک پرهیز کنید چون عضلات‌تان حفظ و تقویت نمی‌شوند.


ورزش در عصر
► ورزش‌های تیمی و بدنسازی در عصر بیشترین بازدهی را دارند. اما ممکن است برای همه اینطور نباشد.
► معمولاً ساعات اولیه عصر، باشگاه‌ها در اختیار بدنسازها هستند.
► تمرین در ساعات پایانی عصر ممکن است به ریکاوری تغذیه‌ای و الگوی خواب آسیب بزند.
► برای بعضی از بدنسازها، انجام تمرینات هوازی در صبح و تمرینات با وزنه در عصر ایده آل است.

بدترين ساعات تمرين از ساعات يك تا 3 بعد از ظهر است در اين ساعات افت بيشتري در عملكرد فيزيك و ذهني بدن و همچنين فشار خون و ترشح هورمونها حادث مي شود عملكرد سيستم بدن به گونه اي است كه هر 4 ساعت به يك استراحت هر چند كوتاه نياز دارد به همين دليل كارخانجات و مدارس در ساعت 10 صبح و 2 بعد از ظهر استراحت دارند به بدنسازاني كه امكان خواب كامل نيم روز ندارند توصيه مي شود يك چرت حداقل 10 دقيقه و يا ريلكس كردن بدن را در اين ساعت داشته باشند . بتدريج از ساعت 15 بدن مجددا براي فعاليت در نيمه دوم روز آماده مي شود .
 
5492
1 0
نظرات

نظر شما درباره این مطلب